3.3.2011
Sukkarekka sai tunnustusta

Yhteiskuntaviestinnän yhdistys YVY palkitsi vuoden 2010 parhaana yhteiskuntaviestintätekona Sukkarekka-kampanjan, jonka suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Marttaliitto yhdessä Novitan ja vapaaehtoisten marttojen kanssa.

Tuomaristo kiitti kampanjaa siitä, että vanhanaikaista ”rekka-show” -konseptia oli hyödynnetty uudella tavalla. Ilman modernia verkon käyttöä rekkarallilla päästiin lähelle ihmisiä. Kampanja puhutteli myös hitauden filosofian kautta: Sukkarekka vei konkreettisesti arjen lämpöä mukanaan.

Lisäksi kilpailussa jaettiin kaksi tasavertaista kunniamainintaa, Kelalle ja
A-klinikkasäätiölle. Kunniamaininnan saivat Kelan ”Kela-Kerttu” -kampanja ja A-klinikkasäätiön Lasinen lapsuus -hankkeeseen sisältyvä Lapsen ääni
-videokampanja sekä Viittomakielinen päihdelinkki. 

Suuren suosion saavuttanut rekkakiertue jatkui Isoäidin tilkkurekkana. Tilkkurekka-kiertue oli osa syksyyn 2010 saakka kestävää hanketta, jonka tavoitteena on kerätä tilkut maailman suurimpaan virkattuun tilkkupeittoon ja päästä Guinnessin ennätysten kirjaan. Iso tilkkupeitto kootaan pienistä tilkkupeitoista. Maailmanennätystempauksen jälkeen tilkkupeitto jaetaan takaisin pieniin peittoihin ja lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen mm. Ensi- ja turvakotien liiton ja Yhteisvastuukeräyksen kautta. Tilkkutempauksen toteuttavat yhteistyössä Marttaliitto, Tekstiiliopettajaliitto ja Novita. Yhteistyökumppaneina mukana ovat myös Matkahuolto, Paulig ja Juju-kerho.

Tutustu kevään 2010 Sukkarekka-kiertueen Sukkarekka-videoon!